سرفصل MAX & Vray

 

(دوره ی عمومی 80 تا 100 ساعت)

(دوره خصوصی و نیمه خصوصی 50 تا 60 ساعت) 

آموزش بر اساس آخرین نسخه

آشنایی با محیط برنامه و پیکربندی اولیه

آشنایی با ریست اجزا برنامه

مقیاس ها

ترسیم با احجام استاندارد و توسعه یافته

آشنایی با زوایای دید و گرافیک نمایش

کنترل های نمایش

ابزارهای انتخاب

ابزارهای رسم شکل های دو بعدی

ابزارهای ترانسفرم

حساسیت های موس

ابزارهای مختلف ایجاد آرایه

معرفی و استفاده عمومی از مدیفایرها

ایجاد شکل قابل ویرایش

آشنایی با ابزارهای ویرایشی درون موضوعات قابل ویرایش

رسم احجام ساده

رسم احجام مرکب

مدیفایر های اختصاصی دو بعدی

روش های مدلینگ Loft

ترسیم از روی تصویر

استفاده از متریال های استاندارد مکس

ایجاد کتابخانه و استفاده از کتابخانه های اینترنتی

وارد نمودن فایل های اتوکد دو و سه بعدی در مکس

وارد نمودن وکتورهای فتوشاپ و ایسلتراتور در مکس

استفاده از نورهای استاندارد مکس

استفاده از اسکریپت

آشنایی با پلاگین ها و روش نصب و استفاده از آنها

نصب V-Ray

تنظیمات رندر در Vray

تنظیمات چاپ رندر

آشنایی با متریال VrayMtl

آشنایی با نورهای Vray

استفاده و ایجاد نورهای IES

کنترل های Pivot Point

ایجاد انواع تایل ساده

ایجاد حالت های مختلف شیشه

پروژه ی داخلی روز و شب

ایجاد و تنظیم دوربین

استفاده از لنزهای دوربین ازجمله لنز Fisheye

رندر اسفریکال کروی 360 درجه

انواع رندرهای ClayRender

استفاده از مجموعه های استاندارد آبجکت Evermotion

فضاسازی و حذف افق در رندرهای خارجی

انواع حالتهای ایجاد آسمان

انواع حالت های ایجاد خورشید

رندر بیرونی روز و شب

رفلکس مجازی

تلفیق تصویر و مکس

پروژه ی ترکیبی داخلی و بیرونی

استفاده از مجموعه های متریال آماده

ساخت پرز با VrayFur

ایجاد چمن و حالت های مختلف آن

کاهش حجم فایل با استفاده از پروکسی

ناهمواری – ایجاد عوارض طبیعی – کوه و تپه

ایجاد ناهمواری هدفمند و هندسی

ایجاد تایل پیشرفته و دیوارپوش

متریال تصادفی

استفاده از تصویر بعنوان آبجکت

ایجاد پرسوناژ و استفاده از انسانهای مکس

تاری ناشی از حرکت در دوربین

کنترل عمق میدان در دوربین

ایجاد حالتهای مختلف آب

مپینگ موضوعات پیچیده

مپینگ موضوعات دارای قوس و انحنا

ایجاد پنجره روی قوس

ایجاد پارچه

سازه های چادری

تاثیر نیروی باد

متریال های نیمه شفاف و کاربرد آنها

ویدیو پست

ایجاد انواع حرکت های دوربین

خروجی ویدیو

پروژه ی پلن کامل و دید پرنده

پروژه ی غرفه

 

سرفصل های تکمیلی مکس :

 

کنترل های حرکتی پیشرفته

ویرایش منحنی های حرکت

فیزیک و برخورد

آشنایی با پارتیکل ها

ایجاد فضای سبز کم حجم

انواع فواره و آبشار

جلوه های ویژه در پارتیکل ها

متریال های کامپوزیت

متریال فیزیکال